2009. 06. 20.

Érvágás



Péntekre írtam egy cikket internetes keresőkről (pályázat miatt a téma). Ott már pedzegettem, hogy – a sok között – az is egy érdekes aspektusa a világhálónak, hogy lassan az egész emberiség lexikai tudását könnyűszerrel hordhatjuk akár farzsebünkben is. Amellett, észre kell vennünk, hogy mennyire hatással van életünkre. Formálja mindennapjainkat.


Nekem kell észrevennem. Honnan jön ez? Valamiért nincs otthon net (nyilván UPC…). És akkor én meg teljességgel lebénulok. Mit nekem a fedél a fejem fölött? Valahogy biztos túlélném, ha nem lenne hol nyugovóra térnem. Na de ha nincs net, akkor vége mindennek! Inkább egész nap járok éttermektől kávéházakig laptoppal a hátamon. Mindegy, csak WIFI legyen! A lényeg, hogy csatlakozzon. Hogy felcsatlakozzak. Éljen a kontakt.


Nem tudok pókerezni tanulni, tájékozódni, utánanézni. Megszűnik az információáramlás. Felém és tőlem is. Bezárulnak az ablakok, kulcsok fordulnak az ajtókban. Megtör a mindennapok ritmusa. Inkább eltűnik a ritmus. Lemeztelenül.

A net köré épülök.

Órák óta (6 teljes órája) egy non-stop kocsmában vagyok, mert blogot írni mégiscsak muszáj (meg mert ma volt a BalatonSound akkreditációjának határideje, ezért helyre kellett pofoznom a tavalyi cikkeket). Az emberek eltűntek mellőlem, nem kell beszélgetni senkivel. Végre csend van, fotelbe süppedek, odakünnt közben vihar kerekedett, én meg… lógok a neten.

Végre egyedül.

Internet nélkül más lenne. Internet nélkül minden teljesen más lenne. Minden.

Én is, te is.

8 megjegyzés:

Kata írta...

(a cikk az jo lett)
en erre az elvagott esetekre tartom az iPhonet (na meg zenehallgatasra), mert bar lassan es vert izzadva, de mindent meg tudok oldani vele...

lolman írta...

nálunk tegnapelőtt ment el a net :D.. upc. merő véletlen? ... ki is jött egy mérhetetlenül tapló bácsi megcsinálni.. meg is csinálta.
... persze h5 megy net nélkül is... :D
meg iphone.... :D

straubbazsi írta...

Jó, hát sejtettem, hogy én vagyok a suttyó blogíró... Mr. & Mrs. iPhone...

(És hol vannak a "na azért nem a net a minden te hülyegyerek" kommentek? :))
(Meg a h5)

zs írta...

na, azért nem a net minden te hülyegyerek:D

egyébként 3 nap után visszatértem a semmi közepéről és az első, hogy neeet.a csaomgjaim mégaz autóban voltak:/
én szeretném azt hinni, hogy nem vagyok függő-mint sok mást is szeretnék hinni-, de valahogy nem megy.

pankalin írta...

nem lesz "na azért nem a net..." kezdetű, legalábbis részemről nem, m én is függőnek számítok e téren
nemcsak h annak, de a napi rutin elengedhetetlen része, a világban való "milyenségemhez" is hozzá tartozik már
reggel korán kelve még készül a pirítós, kávé, facsaródik a narancs :P olvassam itt-ott a híreket, megnézzem kedvenc blogosaimat :), szelektáljam a leveleimet

most h egy hétig nem tudtam úgy netezni (mégcsak nem is arról van szó, h egyáltalán nem) ahogyan én szerettem volna, ahogy általában szoktam, elveszett a komfortérzésem, azt éreztem h lemaradok dolgokról (mint mikor régen 1-1 betegséges héten nem mentem iskolába és utána pótolni kellett azt a tucat dolgot)
egyszóval: nem volt jó (najó, ez három szó :))

mondjuk sokkal többet olvastam (szépirodalmilag), na de belátva, mindezt (internet)hiánypótlásképp?! :S

dóri írta...

anyukám szerint netfüggő vagyok. csak ennyit szólnék hozzá...:)

M írta...

A "nincsből" születik meg a "van"!
A korábbi 3 is élvezetes szubjektív beszámoló!

Indira írta...

mit is mondhatnék a netfüggőségről... én aki még a vonaton is laptopról mobilnettel...